Optimized for Google
Al hebben wij geen aandelen in google (helaas niet), en proberen wij ook Google niet machtiger te maken dan ze al zijn, is de praktijk dat bijna heel surfend Nederland google gebruikt als vaste zoekmachine 


In de Eblocks2 backoffice vind u in de blauwe balk, onder Promotie, uitgebreide links & tips voor het promoten en optimaliseren van uw website.

Eblocks2 hebben we geoptimaliseerd voor deze wereldwijde zoekgigant.
Veel zoekmachines werken op een soortgelijke manier met net even andere rekenmethodes, dus wanneer wij het over google hebben, dan bedoelen we ook over zoekmachines in het algemeen.
Googlen is bijna een officieel Nederlands werkwoord geworden, dus ook in onderstaande tekst…. 

Uitbesteden of zelf doen?
Vindbaar zijn op het internet is afhankelijk van meerdere factoren. Een van de belangrijke factoren is hoog scoren (op de eerste pagina) in de zoek resultaten van zoekmachines zoals Google. 
Als je zoekt op 'zoekmachine marketing' krijg je al 1630000 hits van bedrijven die beloven uw website helemaal bovenaan te krijgen in de zoekresultaten. Heeft u voldoende budget zou dat een overweging zijn. 
Echter....vindbaar worden op het internet is niet heel moeilijk, en in eigen beheer ook prima resulaten behalen. Het enige wat het u kost is vrije tijd.. Lees onze optimalisatie handleiding door, wees actief in het promoten en het screenen van de teksten van uw eigen website, en u zult resultaat hebben.

Metatags
Over het nut van keywords bij een zoekopdracht zijn verschillende meningen.
Er wordt beweerd dat keywords totaal niet meer meetellen, echter bij goed gebruik kan het toch gewicht in de page ranking veroorzaken.

Wat zijn keywords en metatags
Metatags zijn ‘onzichtbare’ woorden die samenvatten waar de pagina of website over gaat.
Deze zie je niet direct in de pagina, maar kunnen wel in de bron code zien worden.
Vroeger waren keywords van groot belang voor zoekmachines, en zag je ze ook vaak als beschrijving bij de zoekresultaten van een zoekmachine, echter door misbruik is de nadruk steeds meer komen te liggen bij de zichtbare teksten. Zo kon je vroeger zoeken in een zoekmachine naar een loodgieter, en kwam je plotseling op een 18+ website terecht, omdat deze 10x het woord loodgieter in zijn keywords had staan… Hierdoor was het nut van de keywords ontkracht, en tellen ze tegenwoordig veel minder mee in de pageranking. Echter wanneer de keywords exact overeenkomen met de woorden in de zichtbare tekst van die pagina, dan vormt dit weer een goede aanvulling voor uw vinddbaarheid.
het is dus geen overbodige luxe om hier 5 minuten extra aandacht aan te geven… 

Keywords & Description
U kunt de algemene metatags plaatsen in de algemene configuratiescherm.
Deze keywords komen op elke pagina weer terug, zodat in ieder geval de hoofd trefwoorden in de code worden opgenomen.
Onder de pagina eigenschappen kunt u ook specifiek metatags opgeven, die dezelfde woorden bevatten als de zichtbare tekst. De belangrijkste woorden zet u vooraan..
De description (omschrijving) plaatst u dezelfde trefwoorden, echter dan in een leesbare vorm en korte zinnen….

Voorbeeld keywords: Art Digital, vormgeving, ontwerp, retail, design, opmaak, dtp, ede, arnhem, gelderland, fotobewerking, winkel, ontwerpen

Voorbeeld Description: Art Digital is de specialist in vormgeving, ontwerp, dtp, fotobewerking en retaildesign. Wij ontwerpen voor het bedrijfsleven en voor winkels. Art Digital vind u in Ede, vlak bij Arnhem, Gelderland

Titel
Wanneer u een pagina aanmaakt die heet bijv contact, dan wordt de url http://www.uwdomein.nl/contact.htm Ook in de titel (tekst bovenin de blauwe balk) zal dan de titel contact genoemd worden.
Het zou dus kunnen zijn het woordje contact netjes staat als naam in de button, echter voor de zoekmachine is het woord contact niet echt bijzonder. (70% van alle websites heeft een pagina die zo heet) U kunt de een andere titel opgeven zoals ‘offerte verbouwing aanvragen’
De titel in de blauwe balk heet de ‘offerte verbouwing aanvragen’, de url wordt dan ook http://www.uwdomein.nl/offerte_website_aanvragen.html terwijl de button/pagina gewoon ‘contact’ blijft heten.

Deze techniek heeft een voor- en nadeel. Google neemt dus teksten en url’s o.a. mee in zijn berekening, zoals tekst van de link+ pagina-url. Nu passen we het zo aan dat de tekst ‘contact’ heet en de gelinkte pagina ‘offerte_website_aanvragen.html’ heet.

Dit is voor google geen match en zal zwakker in de berekening uitkomen dan wanneer de tekstlink ook ‘offerte website aanvragen’ zou heten. Maar vaak staat in het algemene beeld alleen het woord ‘contact’ beter als tekstlink.

Een bezoeker die op de woorden ‘offerte website’ zoekt zal in ieder geval eerder op de contact pagina komen, dan wanneer de url simpelweg ‘contact.htm’ heet.

De beste manier is nog altijd de orginele pagina titel zo goed mogelijk te benoemen, zodat de inhoud in 1 a 2 woorden duidelijk is.